Bagaimana mengaktifkan otak tengah...?

P/S foto2 akan diupload nanti....

OTAK JUGA MAMPU MELIHAT..

Ilmu sains telah menemui satu kaedah baru untuk mengaktifkan mataketiga kanak-kanak.Mata ke3 juga dikenali sebagai 'KELENJAR PINEAL' atau 'OTAK TENGAH'dalam istilah sains.

Mengapa perlu mengaktifkan MATA KETIGA?
Kerana mata manusia atau otak tengah merupakan pusat pemikiran manusia.
Kanak2 dengan dengan kebolehan menggunakan mata ketiga yang aktif sering memperolehi kelebihan dalam sudut pembelajaran dan kehidupan.

Aktivasi otak tengah adalah suatu penemuan fenomenal dalam pendidikan anak. Teori penggunaan otak tengah sebenarnya telah banyak dilakukan pada banyak negara di Asia terutama Jepun.Jepun telah lama melakukan praktik aktifkan otak tengah pada anak-anak. Seorang anak yang telah diaktikan otak tengah akan memiliki kemampuan lebih dibandingkan dengan anak yang otak tengahnya belum di aktifkan.

Sebenar-benarnya saya ingin berkongsi pengalaman dalam hal ini...Bukanlah saya yang pergi belajar mengaktifkan otak tengah ni...anak saya sebenarnya..
Saya tertarik melihat anak jiran sebelah rumah yang menunjukkan kelebihan mewarna,membaca,mengira tanpa melihat yakni dengan mata tertutup...Hahh...kalau tengok macam tak percaya... Dalam fikiran tu dok pikir budak ni dah kena bomoh ke,,,ke buat magik kot...hahaha...
pas tu selepas ikut sama pergi melihat demo kat kelas U PLUS MIND. barula ada percaya sikit2...


YE LA..bukan murah nak masuk kelas ni....nasib baik masa saya daftar kelas tu ada buat promosi..tp masalahnya nak hantar anak yang mana satu dulu yer...hantar yang kakak..yang adik kecik hati lak...
Lastly hantar dua sekali...rabak gak maknya bulan ni...tawakal je la...ni pun satu usaha yang harapkan anak2 lebih fokus dlm pelajaran..insyallah..mudah-mudahan..kita usaha je..yang menentukan semestinya ALLAH SWT...
Selepas 1 1/2 hari mengikuti kelas..nmpaknya anak saya yg usia 8 thun tu lebih terserlah dari si kakak...bila saya datang hari ke2..saya tengok dia dah berjalan-jalan sambil mata diikat dgan kain..dan sudah boleh mewarna tanpa melihat...cuma dia tak mahu diganggu bila sedang mewarna katanya..
Saya tanya dia..bila mata ditutup bagaimana dia boleh melihat dan dapat mewarna...Katanya ..abg nampak terang dan melihat seolah-olah ada bebola dalam mindanya..>>
Mungkin sukar utk kita sebagai orang dewasa utk tafsirkan...ye la...kita pun tak dapat mengilusi apa yang hadir dalam minda anak itu..
Habis kelas dan semasa tiba dirumah..anak sya tu terus membuat latihan sebgaimana yang telah disarankan oleh guru2 terlibat...
Yang mengkagumkan..sebelah petangnya dia boleh berbasikal dengan anak jiran sebelah rumah sambil mata diikat.....
Apa yang saya harapkan selepas ini akan berlaku peningkatan terutama tumpuan terhadap pelajaran khususnya semasa dikelas..

   Kalau ada yang berminat boleh contact U PLUS MIND...kelas yang buat kursus ini yang bertempat di skudai,johor..rasanya di KL pun dah ada buat kursus ni...
 ^-----^ tak taula knp susah nk uppload pix....agaknya size gmbar besar sngat ke...