Bingka labu

Adoyaii..bercinta tul la nk uppload gambar...pc yg problm ke kamera setting tk betui...maklumla bukan pro dalam hal blog memblog ni...hua..hua..hua..

Saja nk tunjuk breakfast pagi...ptg semalam dok rasa nk makan kuih bakar atau pun kuih bingka labu..
kalau kuih bakar faberet hubby ...last2 potong labu..rebus tukar menu wat bingka labu jer arr...huhu..
resepi copy dari Mat Gebu..kalau buat bingkalabu memang selalu guna rcp abe ni...memang jadi punya...insyallah..ni resepinya..
gambar bingka yg seloyang tu tak dpt tunjuk lar...tak sempat..almaklumla bila kuih nya masak dah mlm..kita lak sibuk ngajar@tengok anak2 buat homework...
tula pasal pg td dpt tgok kuih yg dah dipotong hajer..huhuuh

BinGka Labu@mat gebu..ni linknya dr myr http://www.myresipi.com/top/detail/1990

5 biji telur Gred A
200 ml air
300 ml pati santan (mat guna santan kotak) saya guna 200ml santan kotak+100ml air biasa..(santan t cukup..:)
200 g tepung gandum
180 g gula halus
1/2 camca teh garam
1 camca teh esen vanilla
450 g labu manis, dikukus hingga lembut dan dilecek halus
(saya guna labu yg berat 900gm..tp bila dah buang kulit dan direbus dlm 600gm..coz sya suka bnyak labu..)
Cara2,,
Semua bahan2 dicampur ,saya godak guna whisk..dah sebati baru masukkan labu lecek..
Bahan2 yang dah dicampur tu saya masak atas dapur..guna api perlahan..agak2 pekat saya transfer ke oven..so tak la amek masa lama sngat utk di bakar..taburkan apa2 yg suka atas bingka tu..saya letak kuaci n bijan jer.Suhu sya guna dlm 180-190 deg..dlm 50minit..agak2 dah perang..kuih kat tepi loyang mcm renggang..kira ok la tu..